yogabibliotek
Når du går til yoga hos Arogya, får du adgang til en medlemsside med over 70 yogavideoer fordelt på både blid og aktiv yoga, begynder og øvede og der kommer løbende flere til. Her er også meditaitonslydfiler, så du kan meditere, når du har lyst.
Se smagsprøve her
Previous slide
Next slide
yogabibliotek
Når du går til yoga hos Arogya, får du adgang til en medlemsside med over 70 yogavideoer fordelt på både blid og aktiv yoga, begynder og øvede og der kommer løbende flere til. Her er også meditaitonslydfiler, så du kan meditere, når du har lyst.
Se smagsprøve her
gongmeditation og lydterapi
Lad lydbølgerne bade din sjæl, stilne dit sind og giv slip
Læs mere
Previous slide
Next slide

HOLDOVERSIGT

Yoga – sensommer/efterår 2024 – nye hold starter  fra mandag d. 12. august. Find det yogahold, der passer til dig: Begynder, Øvet, Blid, Yin, Ung, Senior, Gravid eller Efterfødselsyoga. Find roen i kaosset og kom godt i gang med yoga. For specielle events og workshops i fx weekenderne, se siden Events og/eller Facebook.

NB! Som aktiv yogaudøvende medlem hos Arogya får du fra d. 12. august adgang til en medlemsside med over 70 yogavideoer fordelt på både blid og aktiv yoga, begynder og øvede og der kommer løbende flere til. På den måde kan du vedligeholde din yogapraksis, når du har lyst og ikke mindst i ferierne.

Jeg glæder mig til vi ses på yogamåtten. Namasté.

mandag

06.30-07.30
GodMorgenYoga
Opstart:
12.08.2024
Læs mere

10.00-11:15
Senior Yoga
Opstart:
12.08.2024
Læs mere

15.15-16.30
Yoga for unge
Opstart:
12.08.2024
Læs mere

17.00-18.15
Yoga Niveau 1-2
Opstart:
12.08.2024
Læs mere

18.45-20.00
Blid Yoga 
Opstart:
12.08.2024
Læs mere

17.00-18.15
Yoga Niveau 2
Opstart:
13.08.2024
Læs mere

18.45-20.00
Yoga Niveau 3
Opstart:
13.08.2024
Læs mere

06.30-07.30
GodMorgenYoga
Opstart:
14.08.2024
Læs mere

17.00-19.30
MBSR Mindfulness
Opstart:
23.10.2024
Læs mere

15.45-17.00
Blid Yoga
Opstart:
15.08.2024
Læs mere

17.30-18.45
Yin Yoga
Opstart:
15.08.2024
Læs mere

19.00-20.15
Yoga Niveau 1-2
Opstart:
29.08.2024
Læs mere

06.30-07.30
GodMorgenYoga
Opstart:
15.08.2024
Læs mere

HOLDBESKRIVELSER

Nedenstående finder du en beskrivelse af de enkelte hold. I holdoversigten ovenfor kan du se hvornår holdene ligger og derfra klikke dig ind for at booke dit hold. Udover de hold, der afholdes i hverdagene, holder jeg også workshops med forskelligt fokus, fx kvinders cyklus & hormonyoga, hofter, ryg & skuldre, sclerose, og der vil løbende komme forskellige ting på programmet. Dem kan du finde under events. Har du spørgsmål til indholdet på et eller flere af holdene, er du velkommen til at kontakte mig.

Yoga Niveau 1-2 er til dig, der enten er nybegynder  eller gerne vil arbejde dybdegående med de grundlæggende stillinger og blive klog på, hvad stillingerne kan gøre for dig. Yogaundervisningen er styrkeopbyggende, smidiggørende, dynamisk og aktiv. Holdet er til dig uden nævneværdige skavanker, der ønsker en yogaform, hvor fokus er på styrke og udholdenhed. Klassen sluttes af med 15 min. afspænding.

Yoga Niveau 2 er til dig, der har gået til yoga i mindst et år og gerne vil arbejde dybdegående med de grundlæggende stillinger og blive klog på, hvad stillingerne kan gøre for dig. Yogaundervisningen er udfordrende, styrkeopbyggende, smidiggørende, dynamisk og aktiv. Holdet er til dig uden nævneværdige skavanker. Klassen sluttes af med 15 min. afspænding.

Yoga Niveau 3 er til dig, der har dyrket yoga i minimum to år, og ønsker at kunne fordybe dig mere i stillingerne. Der introduceres flere udfordrende stillinger, bl.a. bagoverbøjninger og flere af de omvendte stillinger. Yogaundervisningen er styrkeopbyggende, smidiggørende, dynamisk og aktiv. Holdet er til dig uden nævneværdige skavanker, hvor fokus er på styrke og udholdenhed. Klassen sluttes af med 15 min. afspænding. 

Blid Yoga er hensyntagende yoga til dig, der måske døjer med fysiske skavanker eller stress. Der er god tid til stillingerne med fokus på blide yogastillinger i et langsomt tempo, hvor vi arbejder med koblingen mellem de forskellige yogastillinger og åndedrættet. Klassen sluttes af med en lang afspænding. Egnet for alle. 

Senior Yoga er til dig der gerne vil dyrke yoga og udnytte de mange fordele ved at holde kroppen smidig og vital – også selvom du er blevet ældre og godt kan mærke det. Der er fokus på blide yogastillinger i et langsomt tempo med fokus på åndedrættet og klassen sluttes af med en lang afspænding.
Egnet for alle.

yin yoga

I Yin Yoga arbejder vi primært med siddende og liggende stillinger, der sigter mod at fremme afslapning, øger blodcirkulationen, øger bevægelsen i leddene og opløser energiblokeringer, så kroppen kan helbrede sig selv. Stillingerne holdes i længere tid fra 3-5 minutter og giver dermed de bedste betingelser for at arbejde med bindevævet i dybden. Yogasekvenserne er rettet mod at styrke energikanalerne (meridianbanerne) i kroppen, så der frigives chi/prana (livsenergi), der understøtter organerne, immunsystemet og giver følelsesmæssig velvære. Det er en meditativ yogaform med fokus på vejrtrækning. Vær opmærksom på, at det ikke er blid yoga. De lange stræk kan være udfordrende for kroppen. Egnet for alle.

Som ung, kan det være udfordrende at håndtere stress, usikkerhed og frustrationer, især når der også sker mange fysiske ændringer i kroppen. Der er forventningspres, sociale medier, eksamener, karakterer, kærlighed og meget mere, der kan fylde – og nogle gange så meget, så bægeret flyder over.

Når både krop og sind er i konstant forandring, kan det være svært at finde stabilitet. Yoga lærer dig at slappe af og forbedrer din evne til at koncentrere dig om skolearbejde og andre aktiviteter og derudover er yoga et værdifuldt værktøj til at håndtere og overvinde eksamensangst. Ved at fokusere på åndedræt og mindfulness kan yoga hjælpe dig med at bevare roen og reducere stressniveauet før og under eksamener. De afslapningsteknikker, du lærer gennem yoga, kan forbedre din evne til at koncentrere dig, så du kan gå til eksamen uden at nerverne tager overhånd.

Gennem yoga kan du udvikle sunde vaner og få værktøjer, som du kan bruge i din hverdag til at imødekomme livets udfordringer og til at vende nervøsitet, frustration og usikkerhed til styrke, ro og overskud. Værktøjer som vil støtte dig resten af livet.

Yogaundervisningen er skiftevis styrkeopbyggende, smidiggørende, dynamisk, aktiv, rolig og blid, og der fokus på åndedrætsøvelser (pranayama), minfulnessøvelser og guidede meditationer. Gennem forløbet vil du opleve, hvordan du gradvis bliver bedre til at mærke dig selv og herigennem at blive din egen klippe, du kan læne dig op ad, når livet bliver lidt svært.

Restorativ Yoga er blid hensyntagende og omsorgsfuld yoga til dig, der måske døjer med stress, depression eller fysiske skavanker, kronisk sygdom og smerter.

Yogaen tager udgangspunkt i en kombination af opmærksomhed på vejrtrækningen, meditationsøvelser, blide yoga stræk og restorative (genopbyggende)  yogastillinger, så din krop får de bedste betingelser for at kunne slappe fuldstændig af. I et roligt og blidt tempo bliver du ført igennem smidiggørende øvelser.

Restorativ yoga er god til at afhjælpe stress og berolige nervesystemet og virker genopbyggende på krop og sind. Stillingerne er primært siddende og liggende og du understøttes af hjælpemidler som tæpper, pøller, sandsække, stol og blokke, så din krop får de bedste betingelser for at kunne slappe fuldstændig af.

Vi skaber en understøttet og dyb afspænding gennem de forskellige stillinger og ved at inddrage åndedrætsøvelser og meditation, hvor nervesystemet slapper helt af.

Det er omsorgsfuld yoga til dig der trænger til at kunne koble fra, så du kan slappe af og genopbygge krop og sind. Vi skaber en understøttet og dyb afspænding, hvor nervesystemet slapper helt af.